A természettudományos oktatás helyzete tanulók kérdőíves felmérése alapján

Dátum
2010-04-28T08:46:18Z
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A dolgozat első része a természettudományos oktatás napjainkra kialakult helyzetét, ezen belül a biológia, a fizika és a kémia tanítás problémáit foglalja össze. A második rész egy, három iskola tanulói által kitöltött kérdőíves felmérés elemzését tartalmazza. A vizsgálat célja az volt, hogy kiderüljön a diákok szerint milyen változtatásokra lenne szükség a reál tantárgyak tanításánál. A kérdőív a természettudományos ismeretek megszerzésének módját, a tantárgyak elfogadottságát, a tanórán alkalmazott módszereket tárta fel, míg az utolsó, nyílt kérdés arra vonatkozott, hogyan lehetne érdekesebben tanítani ezeken a tanórákon. Az eredményeket tantárgyanként, majd nemek, évfolyamok és települések bontásában értékeltem. Két kérdéspár esetében összehasonlító elemzést is végeztem. A vizsgálat során kiderült, hogy a tanulók szerint több kísérletrem szemléltető eszközre és könnyen érthető tankönyvekre van szükség.

Leírás
Kulcsszavak
természettudomány, kérdőív
Forrás