Az anekdotabeli kérdésnek - mi mennyi? - az üzleti világban van igazán súlya. Minden befektetési döntés, szóljon az vételről vagy eladásról, az értékelésen nyugszik. Értékelni pedig bármilyen eszközt, vállalkozást, részvényt, franchise-t vagy reáleszközt egyaránt lehetséges – ezt az elvet vallja és igazolja a könyv szerzője. Az érték tárgya (mi?) mindazonáltal nem kézenfekvő, mint ahogy mértékének megállapítása (mennyi?) is összetett gondolatmenetet és számításokat igényel, különösen a piacok huszadik század végi – bizonyos szegmenseiben viharos – átrendeződése óta. Az alapelvek ugyan időtállónak bizonyultak, de az új jelenségek új eljárások vagy már ismertek újszerű alkalmazását hozták magukkal. A könyv következetesen érvényesít négy szempontot. (1) Megvalósítja a teljesség és a szelekció egységét, azaz felöleli az értékelési modellek legszélesebb körét, ugyanakkor rámutat a közös elemekre és segít kiválasztani az alkalmas megoldást. (2) Teljesíti az életszerűség követelményét, azaz valós eseteket lépésről lépésre követve ismertet meg a módszerekkel. (3) Kielégíti az egyetemesség igényét, azaz a példák között kellő súllyal szerepelnek az Egyesült Államokon kívüli piacokról származó esetek is. (4) Biztosítja a tematikus egységek autonómiáját, azaz külön kezelhető részekre tagolódik, így az olvasó személyes igényei szerint válthat át egyik fejezetről a másikra. A kötet egyaránt megfelel a gyakorló szakemberek és az értékelés izgalmas világával most ismerkedők elvárásainak. Olvasókör: Egyetemi, főiskolai hallgatók, gazdasági felsőoktatás, pénzügyi-befektetési szakemberek, vállalati pénzügyi szakemberek