E könyv a számítógépekről, a számítógépes programokról, a számítástechnika alkalmazási területeiről szól, azt a célt kitűzve, hogy az Olvasó megismerje az általa nap mint nap használt eszközt. A könyv alapja a Modern Üzleti Tudományok Főiskoláján és a Heller Farkas Főiskolán tartott előadássorozat. A hardver és a rendszerszoftver témakörökön kívül tárgyaltuk a rendszerközeli és a legfontosabb alkalmazói szoftvereket is, a számítógépes hálózatokat és az Internetet. Az operációs rendszerek elméleti ismereteinek összefoglalásán túlmenően még három operációs rendszert is bemutatunk. A tananyag részét képezi még az adatábrázolás és a számítástechnika-történet. A Modern Üzleti Tudományok Főiskoláján a hallgatóknak a felsőbb éves tanulmányaik folytatásához ECDL bizonyítványt kell szerezniük. Ezért az ECDL elméleti modulját képező részek is bekerültek a tananyagba, mint például az adatvédelem, az elektronikus kereskedelem, a multimédia, a számítógépes ergonómia. A könyv tematikáját úgy állítottuk össze, hogy az a Budapesti Muszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gépészmérnöki Karának informatikai alapoktatásában is használható legyen. Ezért foglalkozunk az adatbázis-kezelés, szoftverkészítési alapismeretek és számítógépes grafika témakörökkel is. A könyv CD-melléklete egy kikérdező és vizsgáztató programot, valamint több száz tesztkérdést magában foglaló adattárat tartalmaz. Ezzel szeretnénk segíteni az Olvasót a tananyag elsajátításának ellenőrzésében, a tanár kollégáknak pedig egy korszerű vizsgáztatási módszert kívánunk bemutatni. A programnak meg lehet adni, hogy mely témakörből tegye fel a kérdéseket, és meg lehet határozni a kérdések számát is. A rendelkezésre álló kérdések közül véletlenszerűen teszi fel a meghatározott számú kérdést. A kiértékelés után pedig lehetőséget biztosít a jó válaszok megtekintésére is. A könyv CD-melléklete egy kikérdező és vizsgáztató programot, valamint több száz tesztkérdést magában foglaló adattárat tartalmaz. Ezzel szeretnénk segíteni az Olvasót a tananyag elsajátításának ellenőrzésében, a tanár kollégáknak pedig egy korszerű vizsgáztatási módszert kívánunk bemutatni. A programnak meg lehet adni, hogy mely témakörből tegye fel a kérdéseket, és meg lehet határozni a kérdések számát is. A rendelkezésre álló kérdések közül véletlenszerűen teszi fel a meghatározott számú kérdést. A kiértékelés után pedig lehetőséget biztosít a jó válaszok megtekintésére is.