Ez a könyv ott kezdődik, ahol rendszerint befejeződnek a gyermekrajzokkal foglalkozó munkák: a 12-18 éves fiatalok vizuális képességeit mutatja be. Bevezető fejezeteiben a gyermeki ábrázoló, tervező és plasztikai képességek fejlődését bemutató nemzetközi modelleket tekinti át, és röviden ismerteti a gyermekrajzok gyűjtésének, pedagógiai és pszichológiai elemzésének történetét. Ezután áttekinti az ábrázolóképesség fontos fejlődési csomópontjait, majd a szerző egyes részképességekkel kapcsolatos vizsgálatait és pedagógiai kísérleteit mutatja be. A térszemlélet fejlődéséről szóló fejezetben egy vizsgáztatásra és képességdiagnosztikára egyaránt használható új tesztsorozatot mutat be. A vizuális tehetségről híres 19. századi és kortárs magyar alkotók ifjúkori munkáinak és életútjának elemzésével kaphat képet az olvasó. A "Jelbeszéd az életük" című fejezet a kamaszok öltözködésben, környezetük alakításában, tárgyaik tervezésében, készítésében megnyilvánuló sajátos szimbólumrendszerét tárja elénk. A kötet a kortárs vizuális nevelés kamaszokkal kapcsolatos lehetőségeire és az élethosszig tartó rajzi képzés lehetőségeire hívja fel a figyelmet. A térszemlélet fejlődéséről szóló fejezetben egy vizsgáztatásra és képességdiagnosztikára egyaránt használható új tesztsorozatot mutat be. A vizuális tehetségről híres 19. századi és kortárs magyar alkotók ifjúkori munkáinak és életútjának elemzésével kaphat képet az olvasó. A "Jelbeszéd az életük" című fejezet a kamaszok öltözködésben, környezetük alakításában, tárgyaik tervezésében, készítésében megnyilvánuló sajátos szimbólumrendszerét tárja elénk. A kötet a kortárs vizuális nevelés kamaszokkal kapcsolatos lehetőségeire és az élethosszig tartó rajzi képzés lehetőségeire hívja fel a figyelmet.