A könyv azzal a céllal íródott, hogy mindazon iskolák, melyek szórványosan és esetenként próbálkoztak értékelni tevékenységüket, folyamataikat - kapjanak egy rendszerszemléletű segítséget ehhez a munkához. A pedagógiai értékelés fogalma sokat változott az elmúlt időszakban. Napjaink legelterjedtebb felfogása a következő: a minden pedagógiai kategóriára és jelenségre kiterjedő, metodológiailag változatos értékelés, mely a visszacsatoló mechanizmusok segítségével lehetőséget teremt az eredményesség alapján történő szabályozásra. Az értékelés lehet külső és belső. Az intézmények az érintettek azonosításával, igényeinek felmérésével tűzi ki céljait, ezek alapján szervezi munkáját, szabályozza tevékenységét, beépítve munkájába a rendszeres önértékelést és külső értékelést. Korrekciókat végez annak érdekében, hogy az érintettek elégedettsége nőjön. Ez a könyv mindazoknak a pedagógusoknak és vezetőknek íródott, akik el akarják kezdeni az intézményi önértékelést mint a minőségfejlesztés egyik elemét. Az intézmények az érintettek azonosításával, igényeinek felmérésével tűzi ki céljait, ezek alapján szervezi munkáját, szabályozza tevékenységét, beépítve munkájába a rendszeres önértékelést és külső értékelést. Korrekciókat végez annak érdekében, hogy az érintettek elégedettsége nőjön. Ez a könyv mindazoknak a pedagógusoknak és vezetőknek íródott, akik el akarják kezdeni az intézményi önértékelést mint a minőségfejlesztés egyik elemét.