Szerző szerinti böngészés "Gali, Katalin"
Megjelenítve 1 - 3 (Összesen 3)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető A családi és a munkahelyi kapcsolatok hatása a szakmai és magánéleti pályafutásraGali, Katalin; Engler, Ágnes; DE--Bölcsészettudományi KarSzakdolgozatomban a család és a munkahelyi kapcsolatok hatásait vizsgálom a szakmai és a magánéleti pályafutásra nézve. A családi élet és a munkavégzés egyensúlyának megteremtése a XXI. század egyik kardinális kérdése, sőt, úgy is fogalmazhatnánk, hogy a legnagyobb kihívása. Mindemellett témám aktualitását adja az a tény is, hogy 2020-ban a szokottnál is komolyabb változások következtek be a munka és a magánélet egyébként is nehezen megteremthető egyensúlyában. A koronavírus-járvány első hulláma miatt már márciusban arra kényszerültek a munkavállalók – legalábbis egy jelentős részük –, hogy otthonról dolgozzanak. 2020-ban nem csak a járvány emberi és anyagi következményeivel kellett megküzdeniük a családoknak, de az otthon és a munkahely, a családi élet és munkavégzés egyensúlyát is újra meg kellett teremteni – immár megváltozott körülmények között. Célom annak vizsgálata, hogy mennyiben befolyásolja a családi élet egyensúlya és harmóniája a munkavégzési hatékonyságot, a karrierépítést és a szakmai sikerek elérését, illetve fordítva: milyen hatást gyakorol a munkavégzési produktivitás a családi összhangra és békére. Vizsgálom továbbá azt is, hogy milyen tényezők szükségesek a családi élet és a munkavégzés közötti egyensúly megteremtéséhez, melyek azok a feltételek, amelyek inkább elősegítik, s melyek azok, amelyek akadályozzák a munka és a magánélet kiegyensúlyozott viszonyát, a házastársi békességet és összhangot. Többnyire a női perspektívát szem előtt tartva elemeztem a családi szerep- és funkcióváltozásokat, s nem csak azért, mert nőként, anyaként és munkavállalóként magam is számos külső-belső konfliktussal küzdök ezen a téren, hanem azért is, mert meggyőződésem, hogy a nők számára sokkal nagyobb kihívást jelent a szerepeik, kötelezettségeik és feladataik közötti összhang és egyensúly megteremtése.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Learning Vocabulary SmartGali, Katalin; Sankó, Gyula; DE--Bölcsészettudományi KarThis thesis contrasts two of the most popular language teaching applications: Memrise and Duolingo which are quite different characteristically, but share the value of being prosperous and popular in teaching languages worldwide. In this dissertation the statement that both Duolingo and Memrise have a clearly distinguishable utilization of preferred vocabulary learning strategy is proposed; Duolingo mainly uses the characteristics of cognitive strategies with using the words in context, making patterns and making the learners practice vocabulary through drills, however Memrise, as its name tells us usually makes use of various memory strategies, for example making mental linkages, using pictures and related words, and so on to help its users to learn the words of the target language as rapidly as possible. Since the number of researches done to compare strategies and such applications is very limited, a small-scale online survey was conducted to measure the overlap between which vocabulary learning strategies are preferred by the learners and which app (Memrise and Duolingo) they feel to be more successful in teaching vocabulary.Tétel Korlátozottan hozzáférhető The English present perfect in textbooksGali, Katalin; Laczkó, Tibor; DE--Bölcsészettudományi KarThe English Present Perfect (henceforth PP) has been regarded as one the most complex morphosyntactic forms for learners to acquire by many linguists and therefore, it is the latest grammatical tense form to emerge in learner Englishes. The major source of the information they get on the target language, i.e. English, is offered by textbooks and grammar books. The information in the textbooks and grammars may or may not be sufficient to teach learners to categorize PP correctly or to make a distinction between this tense form and other tense forms such as Simple Past. Moreover, there is a dissension between linguists as well about the category of PP (namely whether to call it a tense or an aspect) and this disagreement is reflected in the descriptions of textbooks and grammars as well. Taking these factors into consideration, the representation of PP and SP is analysed in this contrastive study in textbooks and grammars written by Hungarian authors as well as in textbooks and grammars written by English authors to report on the differences in the way they introduce PP.