Szerző szerinti böngészés "Simon, Judit"
Megjelenítve 1 - 6 (Összesen 6)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető A fenntartható fejlődés felé való átmenet jellemzése MagyarországonSimon, Judit; Harazin, Piroska; DE--Gazdaságtudományi KarA Föld erőforrásainak egyre gyorsabb ütemű felhasználásával és a klímaválság súlyosbodásával a fenntartható fejlődés témaköre minden eddiginél aktuálisabb és sürgetőbb a 21. században. Minden ország és egyén is egyaránt felelős a fenntarthatóság felé való konvergencia megteremtésére annak érdekében, hogy egy élhetőbb jövőt teremtsünk magunk, és az utánunk következő generációk számára. Dolgozatom célja Magyarország helyzetének értékelése a fenntarthatóság terén, illetve javaslatok megfogalmazása a jövőre nézve. Ehhez megvizsgáltam a magyar lakosság témához való hozzáállását, illetve meghatároztam, hogy melyek a fenntartható fejlődéssel leginkább kapcsolatban álló makroökonómiai tulajdonságok. Az előbbihez kapcsolódó kutatás során nemzetközi kérdőívek elemzését hajtottam végre, míg a legfontosabb fenntarthatósághoz kapcsolódó tényezőket statisztikai úton, korrelációanalízis vizsgálatok segítségével definiáltam.Tétel Szabadon hozzáférhető Exposure of valenced fake news frames to country brand equity and the role of news credibility in this process(2023) Novoselova, Olga V.; Simon, Judit; Kemény, Ildikó; Zhu, Kai; Vargáné Csobán, Katalin; Balogh, Andrej; Dávid, LórántTétel Korlátozottan hozzáférhető Gyermekvédelem(2010-02-09T14:25:59Z) Simon, Judit; Mojzesné Székely, Katalin; DE--TEK--Bölcsészettudományi Kar--Politikatudományi és Szociológiai Intézet--Szociológia és Szociálpolitika TanszékTétel Szabadon hozzáférhető Internal and external aspects of freedom of choice in mental health: cultural and linguistic adaptation of the Hungarian version of the Oxford CAPabilities questionnaire-Mental Health (OxCAP-MH)(2021) Helter, Timea Mariann; Kovács, Ildikó; Kanka, Andor; Varga, Orsolya; Kálmán, János; Simon, JuditTétel Korlátozottan hozzáférhető Sajátos nevelési igényű tanulók oktatása, gazdasági és társadalmi beillesztésük valamint munkaerő-piacon történő elhelyezkedésük(2013-03-27T09:14:24Z) Simon, Judit; Polónyi, István; DE--TEK--Közgazdaság- és Gazdaségtudományi KarA dolgozat célja a sajátos nevelés igényű (SNI) tanulók oktatása, gazdasági, társadalmi beillesztésük bemutatása. A sajátos nevelési igényű tanulók bemutatásán, gazdasági, társadalmi beillesztésük és a statisztikai adatok feldolgozásán túl, egy konkrét szakképző iskolán keresztül tárom fel a vizsgált témára keresendő válaszokat. A Martin János Szakképző Iskola segítsége által mutatom be, hogy az SNI tanulók hogyan tudnak beilleszkedni a társadalomba, illetve hogyan tudnak elhelyezkedni a munkaerő-piacon. A vizsgálat arra vonatkozott, hogy felmérje a tanulók elégedettségi szintjeit, céljait, illetve azt, hogy milyen tervek vezérlik őket a szakképzés elvégzése után, illetve a végzettek elhelyezkedését, foglalkoztatási jellemzőit mutatom be. Elsőként a primer kutatást részesítettem előnyben, illetve felvettem a kapcsolatot a miskolci Martin János Szakképző Iskolával, ahol nagy segítségemre szolgált Lénárt Györgyné Zsuzsa igazgatónő, akinek ezúton szeretném megköszönni segítőkészségét, fáradozását. Számos adattal, információval látott el, mely óriási segítség volt dolgozatom elkészítésében. Általa betekintést nyerhettem a szakképző iskola jelenlegi helyzetéről, állapotáról. Szekunder kutatásomat a szakirodalom és az internetes honlapok olvasása és felhasználása jelentette. A leggyakrabban használt oldalak közé tartozik a Központi Statisztikai Hivatal honlapja, a Magyar Fejlesztőpedagógusok és Gyógypedagógusok Nemzetközi Szakmai Egyesületének honlapja, illetve a Magyar Elektronikus Könyvtár honlapja, melynek gyakori látogatása segítette diplomamunkám elkészítését. Dolgozatom fő fejezetében, a 3. fejezetben a teljesebb eredmény érdekében empirikus vizsgálatot, a kérdőív módszerét vettem igénybe. A kérdőív kitöltését a Martin János Szakképző Iskola tanárai töltették ki az iskola igazgatója engedélyével. A kérdőív kitöltése névtelen, önkéntes volt, így a diákoknak nem volt kötelező kitölteni a kérdőívet, ennek ellenére nem történt megtagadás.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A World of Warcraft mint közösségi tér(2013-11-28T10:32:41Z) Simon, Judit; Márton, Sándor; DE--TEK--Bölcsészettudományi KarSzakdolgozatom témája a Word of Warcraft, mint közösségi tér. Célja annak bizonyítása a dolgozat végére, hogy az online szerepjátékok (leginkább a Word of Warcraft című sokszerelős online szerepjáték) képesek virtuális közösségi térként szolgálni a játékosok részére. Ezzel rámutatva arra, hogy az online játékosok nem akarják elszeparálni magukat a közösségtől, csak más lehetőséget keresnek a közösségi kapcsolatok kialakításához. Szakdolgozatom első felének megírásához szakirodalmakat és tanulmányokat használtam fel, majd saját tapasztalataimat írtam le. A dolgozat második felében kutatásom módját, és eredményét mutattam be. Kutatási módszerként az online kérdőív módszerét választottam. A kérdőív 25 kérdésből állt. Kérdőívem elérési útját az általam választott szerepjáték hivatalos oldalán, az ismerősi körömben lévő játékosok, valamint a Facebook közösségi portál segítségével juttattam el a célszemélyekhez. A kérdőívet 222 ember töltötte ki 12 nap alatt. A szakirodalmak feldolgozása után, valamint a kérdőív kiértékeléséből kiderült, hogy játékosok számára fontos az, hogy közösségben, leginkább baráti társaságban élvezhessék a játékot.