A határon átívelő kiskereskedelem tereinek társadalomföldrajzi vizsgálata Debrecenben és Nagyváradon

Dátum
2011-09-06T06:38:11Z
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A bevásárlóturizmus gyakorlatilag az egész világon közismert és tudományos módszerekkel is kutatott jelenség. A vásárlás a turisták egyik legkedveltebb tevékenysége, ami gyakran az utazások elsődleges motivációjául szolgál. A kifejezetten vásárlási szándékkal hazánkba érkező külföldiek és a külföldre utazó magyarok száma évről-évre több millióra tehető. A bevásárlóturisták évente több száz milliárd forinttal gyarapítják a hazai kiskereskedelmi üzletek forgalmát és az adókon keresztül a központi költségvetés bevételeit. A Kárpát-medencében a téma kutatása különösen aktualitás, hiszen a trianoni békeszerződés következtében létrejött határok kettévágták a nagyvárosok piackörzeteit, melyek újjáéledésére napjainkban az európai integráció kínál történelmi lehetőséget. Shopping tourism is a well-known and scientifically studied phenomenon virtually all over the world. Shopping is one of the most favourable activities undertaken by tourists, which often functions as the primary motivation behind travelling. In each year, millions of foreigners visit Hungary and millions of Hungarians travel abroad whose primary purpose is shopping. Shopping tourists’ annual spending increases the turnover of the retail sector by several hundred billion Forints and through tax revenues it also contributes to the central budget. The topic of the thesis is particularly current in Hungary and its neighbours, since the borders created by the Trianon Treaty (1920) divided the market areas of towns in the Carpathian Basin, but today the European integration process offers an opportunity to reunify these markets through free trade.

Leírás
Kulcsszavak
bevásárlóturizmus, shopping tourism, Oradea, Nagyvárad, Debrecen, cross-border retailing, határ menti kiskereskedelem
Forrás