Elektronikus közigazgatás Magyarországon

Dátum
2011-11-03T14:00:53Z
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Dolgozatom célja, hogy bemutassam a magyarországi elektronikus közigazgatás fejlődését, valamint hogy az Európai Unió mennyiben befolyásolta ezt a fejlődést. A bevezetést követően bemutatom röviden az internetet és a terjedését, valamint az információs társadalmat, melyben élünk. Ezt követően az eEurope akcióterveken keresztül szemléltetem, hogy milyen követelményeket állított az Európai Unió a tagállamai elé a fejlődés érdekében, és ezeknek a követelményeknek Magyarország hogyan tudott megfelelni, milyen fejlődésen ment keresztül az elmúlt pár évben és milyen megoldásra váró feladatok vannak még. Majd vázolom az elektronikus közigazgatás fogalmát, előnyeit, hátrányait, tényezőket, amelyek hátráltatják a fejlődését, a technológiai és a humán feltételeket, amelyek az elektronikus közigazgatás kialakításához szükségesek, valamint azt, hogy milyen út vezet a szolgáltató államhoz, ahol minden ügyintézés elektronikus formában történik. Ezt kövezetően bemutatom a magyar Központi Szolgáltató Rendszert és az elemeit, melyen keresztül különböző online szolgáltatások érhetőek el, külön kitérve az Ügyfélkapura és a gyenge pontjaira. Az utolsó fejezetben az ENSZ által végzett felmérés segítségével összehasonlítom a magyar elektronikus közigazgatás fejlődését az EU27-tel, valamint a világ többi országával. Az összegzés részben kitérek arra, hogy véleményem szerint hogyan alakulhat az elektronikus közigazgatás Magyarországon.

Leírás
Kulcsszavak
e-közigazgatás, e-government, elektronikus aláírás, elektronikus írástudás, ügyfélkapu, szolgáltató állam
Forrás