Hátrány + tehetség=? Hátrányos helyzetű tanulók iskolai integrációja az Arany János Tehetséggondozó Programban

Dátum
2013-12-03T12:28:39Z
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Szakdolgozatom témájául a tanulói integrációt választottam Arany János Tehetséggondozó Programban. A témaválasztás a programról való saját tapasztalatokon, ill. a 2009-ben megjelent hatásvizsgálat eredményeinek értékelésén alapul. A dolgozatban a hatásvizsgálat mintájára elkészített saját kérdőíves lekérdezés eredményeit elemzem egy gimnázium végzős diákjai körében szimpátia és távolságtartás témájában. A távolságtartás előfordulását és a szimpátia fokát mérem az AJTP-s gyerekek felé a nem AJTP-s diákok részéről, ill. azt, hogy mennyire is érzik magukat megbélyegezettnek a programban résztvevő tanulók hátrányos helyzetük miatt. A kutatási kérdések közül további mérésekkel és megfelelő lekérdezéssel bizonyítást nyerhet az, hogy azok a tanulók, akik kollégisták, közelebb érzik magukat az AJTP-s diákokhoz, kevésbé elutasítóbbak velük szemben. Az erre irányuló attitűd a szakdolgozat kutatási eredményeiben már jól kirajzolódik. Ennek okai a kollégium által szervezett inkluzív programok, ill. a bentlakás lehetnek, míg a vizsgált középiskola viszonylag kevés lehetőséget biztosít ilyen események megszervezésére és lebonyolítására.

Leírás
Kulcsszavak
hátrányos helyzet, tehetséggondozás, szociokulturális hátrány, esélyegyenlőség, hátrányos helyzet, hátránykompenzáció
Forrás