A tanári stressz, a megküzdés és a kiégés kapcsolatának vizsgálata különböző iskolatípusoknál

Dátum
2014-05-14T13:33:18Z
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Dolgozatomban különböző demográfiai változók, a stressz, a stresszel való megküzdés és a kiégés összefüggéseit vizsgálom. Először a téma szakirodalmi hátterét, valamint az érintett területeken végzett kutatások eredményeit összegzem. Vizsgálatomban arra a kérdésre keresem a választ, hogy a különböző iskolatípusokban történő tanítás mennyire befolyásolja a tanári kiégést. Továbbá választ keresek arra, hogy a nem, a kor, a családi állapot, a gyermekek száma, az iskolai végzettség, az oktatásban eltöltött évek száma, a különböző általános iskolai tagozatokon való munka, a tudományterület, a megküzdés módja, illetve a pedagógusok által érzékelt stresszorok mennyire befolyásolják a kiégést. Vizsgálatom kiterjed hagyományos intézményekben dolgozó, alternatív, Waldorf iskolákban oktató, illetve a Vakok Általános Iskolájában tanító pedagógusokra.

Leírás
Kulcsszavak
tanári kiégés, stressz
Forrás