A korai motiváció jelentősége a középiskolai természettudományi képzésben

Dátum
2014-05-28T12:26:37Z
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Kreatív, logikusan gondolkodó, a környezetének törvényszerűségeit értő emberekre, magasan kvalifikált természettudományos és műszaki képzettségű szakemberekre van szüksége globalizálódó világunknak. A magyar közoktatásban az elmúlt egy-két évtizedben sajnálatos módon a természettudományok szerepe folyamatosan csökkent, és – egyelőre – egyre kevesebben választják a természettudományos és a műszaki pályát. Ezzel párhuzamosan egyre többen fogalmazzák meg, hogy a természettudományok tanításában alapvető szemléletváltásra van szükség, a tananyag megtanítása és az ismeretek átadása helyett a tapasztalati alapokon nyugvó, a megismerő, felfedező folyamatokra épített, újfajta tanulásszervezésre van szükség a közoktatásban. A már egészen kisgyermekkort is jellemző kíváncsiságot, érdeklődést nem szabad veszni hagyni, és a gyermek intézményesített nevelése-oktatása során végig meg kell őrizni. A közoktatásban az általános iskola felső tagozatára kialakuló természettudományok elutasításán kell és lehet változtatni, ahogy ezt az általam megismert Hatvani Bajza József Gimnázium és Szakközépiskolában teszik. Az ott megismert módszertani gyakorlatok, a 12-14 éves fiatalok bevonása a „csodák világába”, a számukra kifejlesztett Öveges program egy a nagyszerű lehetőségek közül, amellyel visszaterelhetjük fiataljaink érdeklődését a természettudományokhoz.

Leírás
Kulcsszavak
motiváció, középiskola
Forrás