Egy debreceni középiskolai osztály tanulás iránti beállítottsága és osztályközösségük értékelése a tanulók véleménye alapján

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Az iskola a tudás átadásán kívül a tanulói személyiség formálásának legfőbb színtere. Éppen ezért fontos a tanulók megismerése, motiváltságuk feltérképezése. Ugyanis a teljesítmény az iskolában lejátszódó tanulási-tanítási folyamat terméke, mely az értékelés alapját képezi és nagyban meghatározott a személyiségi, a társadalmi és a környezeti háttér által. A legkézenfekvőbb módja a tanulók megismerésének, a közösséghez való viszonyuk feltérképezésének a kérdőívek kiértékelése. Ehhez két kérdőívet használtam, melyeket egy debreceni középiskolában kiválasztott osztály tanulóival töltettem ki. Az eredmények alapján elmondható, hogy a legfőbb motiváló erő a vizsgált osztály tekintetében a továbbtanulás, érvényesülés lehetősége, míg a közösség szempontjából a legfontosabbnak ítélt tulajdonságok a magatartás, munkához és társakhoz való viszony körébe tartoznak.

Leírás
Kulcsszavak
attitűd, motiváció, tanulás, közösség, kérdőív
Forrás