A HAJDU Autotechnika Ipari Zrt. vállalatértékelése

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Diplomamunkám témájául az elmúlt években egyre inkább előtérbe kerülő vállalatértékelést választottam. A dolgozatban a Hajdu Autotechnika Ipari Zrt. példáján keresztül mutatom be a vállalatértékelés egy lehetséges folyamatát, amelyhez magyar és nemzetközi szakirodalomra is támaszkodtam.A dolgozat első nagyobb fejezetében a vállalatértékelés céljáról és folyamatáról írok, arról, hogy milyen helyzetekben kerülhet sor vállalatértékelésre, valamint az érték különböző megközelítéseit ismertetem, amelyet azért tartottam fontosnak, mivel különböző szempontok, megközelítések alapján más és más meghatározásokat kapunk. A második fejezetben a különböző értékelési módszerek (vagyonérték koncepció, osztalék illetve piaci érték alapú eljárások, hozzáadott érték típusú eljárások, hozamérték alapú eljárások) bemutatása szerepel. Az eljárási módszerek közül részletesebben a diszkontált cash flow (DCF) alapú eljárással foglalkozok, ezen belül is a Free Cash Flow (FCF) módszerrel. A harmadik fejezetben a választott vállalatot, a Hajdu Autotechnika Zrt.-t mutatom be. Ebben a fejezetben röviden írok a vállalat múltjáról, kialakulásának körülményéről, küldetéséről és jövőképéről, az általa végzett tevékenységekről, gyártott termékekről, illetve az iparágban lévő versenytársakról, majd az ezt követő fejezetben az autóiparról írok. A dolgozat utolsó, egyben a legnagyobb részében a vállalatértékelést végzem el a Hajdu Autotechnika Zrt. példáján keresztül. A fejezetben a Free Cash Flow értékeit határozom meg a vizsgált időszakban (2008-2013), illetve a vállalat jövőbeli értékeit jelzem előre.

Leírás
Kulcsszavak
vállalatértékelés, FCF
Forrás