A franchise rendszer bemutatása a világ első számú gyorséttermén a McDonald's-on keresztül, illetve Magyarországon való térhódításának okai

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Dolgozatom megírásának elején sok kérdés volt számomra nyitott a franchise fogalomkörrel kapcsolatban, amikre az anyaggyűjtések és a primer kutatások választ adtak, így több oldalról is megközelítettem a franchise rendszerek előnyeit és hátrányait, ebből kifolyólag úgy gondolom, hogy azoknak a vállalkozó szellemű embereknek, akik szeretnek szabályok között, irányítva dolgozni, úgy hogy már egy meglévő, sikeres márkát és üzletet, belső szerkezetet kapnak, azoknak kiváló ez a struktúra, viszont azok az üzletemberek, akik szeretnek önállóan, kreatívan gondolkodni és dolgozni, azoknak ez a forma kötöttebb és “szögletesebb”. Mindkét oldalon találok szimpatikus és kevésbé szimpatikus tulajdonságokat, abban viszont biztos vagyok, hogy egy olyan vállalkozási forma, főleg a gyorséttermi láncok esetében, ami még a válság időszaka alatt is profit növekedést mutatott, annak hosszú és sikeres jövője lesz. A gyorséttermi láncok előretörését vizsgáltam meg, kimondottan a McDonald’s térhódítását a dolgozatom írása közben, ugyanis éveken át szinte töretlen sikerekkel lépte át az országhatárokat kimagasló munkafolyamatainak, minőségi termékeinek és gyorsaságának köszönhetően. A kultúrális különbségeknek köszönhetően azonban országszinten más és más a megítélése és a népszerűsége, hiszen az emberek hol jobban, hol kevésbé szeretik a McDonald’s-ot. Mind a kutatásban szereplők, mind pedig a saját tapasztalataim alapján elmondhatom, hogy igazán nagy jövője van a gyorséttermek világában függetlenül attól, hogy jelen pillanatban nem terveznek újabb üzleteket nyitni Magyarországon. Különlegesebb lépéseket nem tettek itthon, mégis töretlen a lelkesedés és a népszerűség, annak ellenére, hogy néha azt éreztem a válaszadókon, hogy talán negatív képet társítanak ahhoz az emberhez, aki kimondja azt, hogy szeret McDonald’s-ba járni, mégis sokan ellátogatnak barátokkal, családdal vagy akár a McCafék-nak köszönhetően kollegákkal is. A jövőről beszélni mindig nehéz, ugyanis manapság olyan gyorsütemben fejlődik a világ, hogy szinte követni is megterhelő, viszont az eddigi tendenciát figyelve valószínűleg a McDonald’s töretlenül halad majd előre, de figyelnie kell a társadalmi változásokra, mint például a most nagyon divatos és trendi egészséges étkezésre. Az az egy biztos, hogy az eddig kiválóan alkalmazott franchise rendszer a jövőben is biztos talajokon áll még ha ebben nem is eszközölnek semmilyen változást csak megmaradnak Ray A. Krock által megálmodottak mellett.

Leírás
Kulcsszavak
franchise, McDonald's, gyorsétterem, logisztika, kutatás, térhódítás
Forrás