A sakk mint oktatási eszköz

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt
  1. évfolyamos osztályomban elkezdtük a Sakkpalota programot. Év elején és év végén felvettem a Kognitív Profil Tesztet a saját osztályomban és egy kontroll osztályban is. A célom az volt, hogy a gyakorlati tapasztalatok és a megfigyelhető hatások mellett rendelkezésemre álljon egy adatsor arra vonatkozóan, hogy a tanév során milyen változást értünk el a Sakkpalota programmal a kognitív területeken. A bemutatott mérési adatok és a személyes tapasztalatok megfelelnek az elvárásoknak. A gyerekek fejlődése egy olyan hatékony, kiegyensúlyozott fejlesztés eredménye, aminek sikerült az erős oldalakat megtámogatni és a gyengébb területeket pedig felzárkóztatni. Éppen ezért igazoltnak látom, hogy a Sakkpalota alkalmazása a mindennapos oktatás során pozitív hatással van a tanulókra és a kognitív folyamatok fejlődésére is.
Leírás
Kulcsszavak
sakk, sakkpalota, Polgár Judit, tehetséggondozás, kognitív profil
Forrás