A vállalati társadalmi felelősségvállalás szerepe a bankmarketingben
Absztrakt
A dolgozat a vállalati társadalmi felelősségvállalást helyezi el a bankmarketingen belül. Meghatározásra kerül a bankmarketing fogalma, majd a helye a szolgáltatásmarketingen belül, a vállalat menedzsmentjében és a terület fejlődése. Bemutatásra kerül a bankok által használt marketing eszköztár. A bankok által használt eszközök között a társadalmi felelősségvállalásban (Corporate Social Responsibility = CSR) való részvételük viszonylag új keletű tényezőnek számít. A második fejezet a CSR vizsgálatával foglalkozik: milyen értelmezési lehetőségei vannak, illetve milyen szerepe van a marketingstratégiában, miért van szükség rá. Láthatóvá válik, hogy hogyan fejlődött a terület, hogyan változott a társadalmi felelősség jelentése az évtizedeken keresztül, illetve hogy mik voltak azok a tényezők, amelyek népszerűvé tették ezt a területet mind a fogyasztók, mind a vállalatok tekintetében. A kérdőíves kutatás elemzésénél arra kerestem a választ, hogy a fogyasztók, milyen szempontokat részesítenek előnyben a bankválasztásnál, honnan tájékozódnak az egyes bankok ajánlatairól és mennyire bíznak meg az adott bankjukban, mit értenek vállalati társadalmi felelősségvállalás alatt összehasonlításban az egyes kereskedelmi bankok elképzeléseivel.