Az agresszió megjelenése óvodákorban

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Óvodapedagógus végzős hallgatóként fontos, sőt fő feladatomnak tartom a gyermekek nem csak felszínes, hanem mélyre ható megismerését. Alapvetően az ember elveszlik a külső formai, tárgyi világban, és elfelejtkezik, vagy meg sem próbál érdeklődni, tudatosulni arról, ha valami eltér a megszokott „átlagtól”. Sodródik az árral, és már csak akkor veszi észre a hibát, amikor már lehet késő. Leendő óvodapedagógusként szeretnék minél több ismeretre, és új információra szert tenni, a témával kapcsolatban, hiszen a gyermeki személyiség kialakulásához nagyban hozzájárul az az időszak, amit az óvodában tölt. Egy gyermek legfontosabb, és legmeghatározóbb színtere a család, és az óvoda. Napjaink egyik meghatározó problémája a magatartászavaros gyermekek kezelése, amely mai társadalmunkat megközelítőleg 3-5%-ban érinti. Egy magatartászavaros gyermek nevelése, problémát jelenthet mind a család, mind pedig a pedagógus számára, hiszen beilleszkedésük nehézséget okozhat befogadó közösségük, illetve maga a gyermek számára egyaránt. Az agresszív viselkedés megjelenése gyakran előfordul az óvodában. A gyermekek figyelmének lekötése egyre nehezebb, mivel nincsenek „megszelídítve”, a szeretet, és a bizalom hiányzik mindennapi életükből, a személyes meghittség, törődés, odafigyelés kimarad a hétköznapjaikból. A gyermek a családjában, társas környezetében érezheti magát nyugodt, kiegyensúlyozott, életvidám embernek, csak ott lesz agresszív, ahol nincs félelemérzete, ahol nem kell tartania a szigorú büntetéstől, és ahol mindig számíthat a megbocsájtásra. A szakdolgozat témájának megválasztásánál ezen ismeretek, és a meglévő tapasztalatok bővítése motivált.

Leírás
Kulcsszavak
Agresszió, Fejlesztés, Óvoda, magatartászavar, óvodáskorú gyermek
Forrás