Nyelvi hátrány az óvodában

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A hátrányos helyzet és az abból fakadó nyelvi hátrány vitathatatlan és soha véget nem érő téma, amellyel számos szakirodalom foglalkozik, és amelynek leküzdésére számtalan sokrétű megoldást kínálnak, ám nem csak a megoldások megfogalmazására, hanem azok megvalósítására is törekednünk kell.Óvodapedagógus szakos hallgatóként számtalanszor találkoztam az egyetemen a hátrányos helyzet fogalmával, amely korábban sem volt ismeretlen számomra, mivel egy Szakoly nevű településen élek Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében, ahol magas a hátrányos, illetve a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek aránya. Szakdolgozatom témáját lakossági hátterem ihlette, valamint az, hogy várhatóan növekedni fog ezeknek a gyermekek az aránya az óvodában, mivel 2015. szeptember 1-től kötelező a 3 éves gyermekeknek legalább napi 4 órát óvodába járni.

Leírás
Kulcsszavak
hátrányos helyzet, nyelvi hátrány, anyanyelvi nevelés, óvodai nevelés
Forrás