A mese a XXI. században - a felnőttképzés tükrében

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Dolgozatom első felében bemutatom a mese eredetét, a hozzá fűződő tévhiteket. A mesei szerkezetet, a mese fajtáit és történetét. Szakdolgozatom második részében definiálom a felnőtt fogalmát, áttekintem a felnőttképzés rövid történetét, és az egész életen át tartó tanulás filozófiáját. Szakdolgozatom harmadik részében pedig bemutatom a felnőttképzés és a mese kapcsolatát, a Boldizsár Ildikó által honosított Metamorphoses Meseterápiás módszer lényegét. Megemlítem a mese coachingban betöltött személyiségépítő hatását. Lehetőségem nyílt jelen lenni egy önismereti mesecsoportban, a Transzformációs Meseterápia tanfolyamon. A csoport tagjaival egy tizenhárom kérdésből álló interjút készítettem, és további három meseterapeuta vezetőnek is sikerült hasonló, a meseterápiával kapcsolatos kérdéseket feltennem. Ugyanezen a tanfolyamon terepnaplót készítettem, résztvevő megfigyelőként. Megfigyeléseim alapján hasonlóságokat véltem felfedezni a kiscsoportos tréningek jellemzőivel, ezt ismertettem dolgozatomban. Szakdolgozatom végére kirajzolódik, hogy bármilyen élethelyzetben és életkorban érdemes nyitni a mesék felé. A mesehősök példaként állhatnak előttünk, tanulhatunk tőlük. Erőt, bátorságot, küzdeni akarást, kitartást meríthetünk belőlük.

Leírás
Kulcsszavak
mese, meseterápia, felnőttképzés
Forrás