A lakosság ételfotózási és gasztronómiai szokásainak a vizsgálata a közösségi média vonatkozásában

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A szakdolgozatom témája a lakosság ételfotózási és gasztronómiai szokásainak a vizsgálata a közösségi média vonatkozásában. Azért választottam ezt a témát, mert ez két olyan fogalomkör, amely a 21. századi ember mindennapi életének szerves részét képezi, mégis a fókuszon kívül esik. A szakdolgozatom részét képező kutatás eredményeinek elemzése rámutat arra, hogy a megkérdezettek gasztronómiához való kötődését, gasztronómiával való kapcsolatát - kortól, végzettségtől, életviteltől, családi állapottól, lakóhelytől eltérő mértékben - befolyásoltan ugyan, de meghatározóan alakítja a közösségi média. Az is megállapítható, hogy bár eltérő arányokkal, de az emberek életének szerves részét képezi az internet, s idővel minden mást háttérbe fog szorítani. Mivel a most felnövekvő generáció már beleszületik a világháló nyújtotta lehetőségekbe nem kérdés, hogy a lakosság gasztronómiai szokásainak formálásában a közösségi média még markánsabb és meghatározóbb szerepet fog betölteni. Ez természetesen meg fog mutatkoznia abban is, hogy a gasztronómia területén tapasztalt óriási léptékű fejlődés felhasználja a közösségi médiában rejlő páratlan lehetőségeket. Némi túlzással ugyan, de eljátszadozhatunk azzal a gondolattal, hogy talán néhány évtized múlva elérjük azt is, hogy elég lesz kiejteni a szánkon a kívánt étel nevét, vagy elég lesz csak rágondolni, s az rögtön az asztalunkon fog teremni.

Leírás
Kulcsszavak
gasztronómia, közösségi média, social media, internet
Forrás