VR és AR technológiák építészeti alkalmazásai

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Célkitűzés egy olyan virtuális valóság (VR) technológiával támogatott építészeti alkalmazás prototípusának elkészítése volt, mely lehetővé teszi egy épülő, vagy csak tervben létező épület virtuális bejárását. A program elsődleges célja az építészeti tervek életszerű prezentálásának segítése, a tervmódosítások virtuális környezetben történő valós idejű nyomonkövetése. A tervezett munkához megkaptam a Plan-Art ’94 Építőipari és tervező BT-től egy családi ház teljes tervdokumentációját. Első lépésként felépítettem egy 3Ds modellt Blender környezetben, kifejezetten ügyelve a későbbi erőforrásigény jelentős redukálására. Ez kulcsfontosságú a VR alkalmazások terén a zökkenőmentes felhasználói élmény biztosítása miatt. Az elkészült modellt átültettem Unreal Engine-be, ahol a program szerkezetét úgy alakítottam ki, hogy az a későbbiekben könnyen használható legyen más épülettervek befogadására is. Elkészítettem az enteriőr bemutatására szolgáló modulokat. A program beépítendő funkcióinak meghatározásában a piacon jelen lévő hasonló alkalmazások által kínált lehetőségeket és a szakmabeliek véleményét vettem alapul.

Leírás
Kulcsszavak
VR, AR, Virtuális Valóság, Építészet, Lakberendezés
Forrás