Fotózás és közösségi média

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Az egyetemi tanulmányaim mellett fotózással foglalkozom. 21 évesen az Y generációba tartozom, így én is aktívan használom a Facebook és Instagram közösségi oldalakat. Záródolgozatom témájának kiválasztásakor igyekeztem testhez álló témakört választani, ami érdekes következtetéseket vonhat le a fotósokról a közösségi platformokon. Manapság a közösségi oldalak nagyban befolyásolják az emberek mindennapjait. A folytonos telefonozás, böngészés velejárója lett a mindennapoknak. Ma már szinte mindent az okos telefonunkban keresünk: legyen a szolgáltatás, munka, ismerősök posztjai. Ahogyan az emberek rendelkeznek profilokkal, úgy az éttermek, bárok, boltok, és minden egyéb szféra jelen van a social média platformokon. Így vannak ezzel a fotósok is. A fotózás egyre elterjedtebb szakma, aminek nagy tere van a közösségi oldalakon. Ez nem túl meglepő, mivel ha csak az Instagramot nézzük, ott minden felhasználó képeket tud feltölteni, így a fényképészek könnyedén megoszthatják munkájukat. Éppen ennek lenne köszönhető, hogy egyre több az amatőr fotós? A fotók megosztása mindennapos, az interneten minden gyorsan, szélsebesen történik. Befolyásolja ez a fényképészek életét? Megnöveli a munkák lehetőségét a social média? A személyes kapcsolatok mindenkinek fontosak a mindennapokban, legyen az akár a munkaszerzés. Továbbra is a személyes kapcsolatoknak köszönhetik a fényképezéssel foglalkozók a munkáik nagy részét? Ezekre a kutatói kérdésekre keresem záródolgozatomban a választ.

Leírás
Kulcsszavak
Fotózás, közösségi média
Forrás