Airport marketing vizsgálata az IUE-SSC modell segítségével a Debrecen International Airport példáján keresztül

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A légiközlekedés kiemelkedő fontossága mind a személy, mind az áruszállítás területén tagadhatatlan. Gyorsan áthidalhatóvá tesz nagy távolságokat, elősegíti a gazdasági növekedést, illetve elősegíti a turizmus fejlődését is. A repülőterek támogatói ennek a szállítási folyamatnak, elősegíti, hogy az áru- és személyszállítási feladataikat minél gyorsabban és hatékonyabban tudják a légitársaságok teljesíteni. A régiónak óriási előnyt jelent, hogy Debrecen saját légikikötővel rendelkezik. A Debrecen International Airport jelenleg csak személyszállítással foglalkozik, cargo forgalmat nem bonyolít, de így is meghatározó szerepe van a régió gazdasági életében. Ahhoz, hogy ez a meghatározó szerep megmaradjon, folyamatos fejlődésre van szükség, akár a meglévő légitársaságok bővítése, akár új légitársaságok bevonzása által, ezért is tartom fontosnak, hogy minél nagyobb figyelem terelődjön az airport marketingre. Témaválasztásom befolyásolta a személyes kötődés is, mesterszakos tanulmányaim kezdetén mint gyakornok, később teljes állásban kezdtem el a debreceni repülőtéren dolgozni, ezzel pedig közel kerülhettem egy olyan különleges iparághoz, amelybe nehéz nem beleszeretni. Dolgozatomban az IUE-SSC modell segítségével elemeztem a Debrecen International Airporton az airport marketing gyakorlati megvalósulását.

Leírás
Kulcsszavak
airport marketing, IUE-SSC modell, szolgáltatás ellátási lánc, Debreceni Repülőtér
Forrás