CONSUMER MOTIVATIONAL RESEARCH AMONG DVSC SOCCER CLUB’S SEASON TICKET OWNERS

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
University of Debrecen, Institute of Sport Sciences, 4032. Debrecen, Egyetem tér 1., HUNGARY
Absztrakt
Leírás
In this research, we investigated socio-demographic attributes and structure of DVSC Soccer Club’s season ticket owners and measured the motivational factors determining the sports consumption of Debrecen’s audience. After the literature review, we developed a tool for the measurement of the following factors: socio-demographic and match visiting habits, facilities and service, tickets and prices. We collected the data of the 49 samples online and through personal meetings. By evaluating the results, it became clear that fans of DVSC with season tickets experience the team’s success and failure as their own. Overall, it can be stated that those who have permanent entrants are surely visiting the matches. The growth of the season ticket owners is a key question for the club, which is determined by the creation and improvement of the club-fan bond.  
Jelen tanulmányban a DVSC labdarúgó mérkőzéseit bérlettel látogató szurkolók szocio-demográfiai jellemzőit és összetételét vizsgáltuk, illetve a debreceni közönség sportfogyasztását meghatározó motivációs tényezőket mértük fel. A szakirodalmi források feldolgozása után elkészítettük a mérőeszközt, mely szocio-demográfiai, mérkőzéslátogatási szokásokkal, létesítménnyel és szolgáltatásokkal, illetve belépőkkel, jegyárakkal kapcsolatos kérdéseket tartalmazott. Az adatokat személyes és online formában is gyűjtöttük, így összesen 49 fős mintát vizsgáltunk. Az eredmények kiértékelése során kiderült, hogy a DVSC bérlettel rendelkező szurkolói úgy a csapat sikerét, mint kudarcát sajátjukként élik meg. Összességében megállapítható, hogy az állandó belépővel rendelkezők biztos résztvevőket jelentenek, számuk növelése kulcsfontosságú a klub számára, mely a csapat és a szurkoló közötti kötelék létrehozásával és erősítésével valósítható meg.  
Kulcsszavak
soccer club, season ticket owners, sports consumption, consumer motivation, match visiting habits, labdarúgó klub, bérletesek, sport fogyasztás, fogyasztói motiváció, mérkőzés látogatási szokások
Forrás
Hivatkozás