Algoritmus alkotó készség mérése saját fejlesztésű tesztrendszerrel

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A programozás iskolai elsajátításának képessége igen nagy differenciát mutat a diákoknál az oktatás minden szintjén. A legszembetűnőbb nehézséget az algoritmusok konstruálása okozza, a feladat lebontása elemi lépések sorozatává. Ehhez különböző programozói tehetséggel és háttérrel rendelkező, így az előképzettségtől is független alanyokkal olyan algoritmus felismerő teszteket végeztetünk el, melyek bármely életkorban könnyen érthetőek, és kizárólag az algoritmus felismerésének és visszaadásának a készségére koncentrálnak. Egy egyszerű fényjáték elemi lépésekre bontása és felépítése, tehát algoritmizálása bizonyult a legmegfelelőbb mérési metódusnak. Korábbi vizsgálataink során egy olyan tesztrendszert dolgoztunk ki, amely képes objektíven mérni az algoritmus alkotó képesség kialakulásához szükséges egyes készségek mértékét. A teszt életkortól függetlenül teszi összehasonlíthatóvá az eredményeket, amely újszerű adatokkal segíti az informatika oktatás didaktikai kutatásait. A teszt jellegéből adódóan összetett program elkészítését végeztük el. Szempont volt a könnyű kezelhetőség, a látványos kialakítás, hiszen a méréseket kisgyermek kortól felnőtt korig kell elvégezni. A korábbi verziók – köztük az Android applikáció, melyet én fejlesztettem – segítségével mérhetővé vált az adott technológia hatása is a teljesítményre. Az általam fejlesztett web alapú tesztrendszer azonban biztosítja a platform függetlenséget, az átalakíthatóságot, és a külföldi oktatási intézményekben való adatgyűjtést. Így idegen nyelv alkalmazásával és a távoli adatgyűjtés révén még átfogóbb képet kaphatunk a vizsgált jelenségről. A program sikeresen valósítja meg a didaktikai kutatásokhoz szükséges adatok gyűjtését.

Leírás
Kulcsszavak
algoritmus, android, web, mérés
Forrás