Nem vényköteles gyógyszerreklámok vásárlókra gyakorolt hatásának vizsgálata kiemelten a megfázás és influenza tüneteinek kezelésére javasolt készítmények

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A szakdolgozatom elkészítése során a nem vényköteles gyógyszerreklámok vásárlókra gyakorolt hatásait vizsgáltam kiemelten a megfázás és influenza tüneteinek kezelésére javasolt készítmények megítélését. Az első részben bővebben kifejtem, hogy mitől függ a gyógyszerek vénykötelessége, illetve milyen törvények és rendeletek szabályozzák a gyógyszerek reklámozását. A második részben a gyógyszergyártók által leggyakrabban használt kommunikációs csatornák szerepét ismertetem a gyógyszermarketing szempontjából. Annak érdekében, hogy megtudjam, hogy a reklámoknak milyen mértékben van befolyásoló szerepük az emberek életében, milyen gyógyszervásárlási szokások jellemzőek a megkérdezettekre illetve, hogy melyik megfázás és influenza tüneteinek kezelésére javasolt készítményeket kedvelik kérdőíves megkérdezést alkalmaztam. Összességében elmondható, hogy bár az emberek nem szívesen ismerik el, hogy a reklám befolyásolja őket a választásaik alapján mégsem lehet egyértelműen kizárni a reklámok hatását.

Leírás
Kulcsszavak
gyógyszermarketing, OTC, gyógyszerreklám, megfázás, influenza, nem vényköteles
Forrás