Az online fogyasztói magatartás vizsgálata
Absztrakt
A téma kiválasztása során mindenekelőtt fontosnak tartottam, hogy szorosan kapcsolódjon tanulmányaimhoz és aktuális legyen. A bevezetésben látható az olvasó számára, a fogyasztói magatartás vizsgálata nemcsak a fogyasztás nemzetgazdaságban betöltött szerepe miatt fontos, hanem az állandóan változó jellege miatt is. A fogyasztást célzó kutatások néhány évtizedre nyúlnak vissza, napjainkban is egyre változó központú témáról van szó, ami éppen úgy mozdul, ahogy a fogyasztó és a környezete változik. A fogyasztásnak sokféle definíciója van, amit a különböző nézőpontokból való közelítések alakítottak ki, például szociológiai, pszichológiai, közgazdasági vagy éppen marketing szempontú. Fontos megjegyezni a fogyasztás és vásárlás közötti különbséget is. Sokféle modell létezik, ezek a fogyasztók viselkedését igyekeznek leírni. A modellek között sok hasonlóság érzékelhető, mégis, a vizsgálat középpontban vannak eltérések, például van olyan modell, ami az információfeldolgozásra összpontosít, amíg mások a döntéshozatalra, annak folyamatára.