Bridges rejtvény

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Szakdolgozatomban bemutatom a Bridges, eredetileg Hashi néven ismert rejtvény történetét és szabályait. Ez egy általában négyzet alakú táblán játszott rejtvény, ahol előre meghatározott szigeteket kell hidakkal összekötni. Készítettem egy Java programot, ami az ebből a játékból kinyert feladványokat old meg, különböző keresések és heurisztikák segítségével. A céljaim közé tartozott, hogy a program a fejlesztés során minél nagyobb és nehezebb feladatokat minél rövidebb idő alatt tudjon megoldani. Először két nem informált keresést, majd két heurisztikát implementáltam, ezek működését ismertetem a dolgozatban. Bemutatom az általam írt programban a játék állapotterét, illetve hogy hogyan valósultak meg a szabályokat felismerő és kezelő osztályok. Ez után ismertetem az általam készített program osztályait és metódusait. Bemutatom a tesztek által nyújtott statisztikákat, hogy mekkora méretnél és milyen nehézségeknél milyen eredményeket kaptam, és ezekből milyen következtetéseket vonhatunk le. Végül néhány továbbfejlesztési irányt vetek fel, illetve összegzem a dolgozatomat.

Leírás
Kulcsszavak
Bridges, rejtvény, Heurisztika, Java
Forrás