Élenjárók az elektronikus közigazgatásban, avagy a legjobbak az e-közigazgatásban

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Szakdolgozati témaként azért választottam az elektronikus közigazgatást, mert ma már a mindennapi életünk szerves részét képezi a fejlett technikai eszközök rendszeres használata, az „okos” ügyintézés így a közigazgatási szolgáltatások elektronikus intézésének lehetősége. Emellett uniós állampolgárként érdekel, hogy más tagállamokban hogyan épül be az ott élők életébe a modern közigazgatás, a folyamatos fejlődésnek köszönhetően máshol hol tart a digitalizálás és annak szabályozása. Dolgozatom célja megvizsgálni, hogy a magyar vonatkozásokkal párhuzamban, miben is térnek el az európai országok közül a legfejlettebbnek tartott elektronikus közigazgatással rendelkezők, mi jelentheti sikerük kulcsát, hová kellene eljutnia ezzel kapcsolatban a magyar példának. Az élenjárókkal kapcsolatosan a következő kérdésekre szeretnék munkám során választ találni: európai szemmel is a dán elektronikus közigazgatás az élenjáró? Az uniós elemzéseket tekintve miért Málta és Észtország jelenti az elektronikus közigazgatás csúcsát jelenleg, miben körözik le Dániát? Az élenjárók tényleg megvalósították az EU stratégiai irányvonalai szerint a legmagasabb szintet ezen a téren? Van-e a sikert garantáló elektronikus közigazgatást kialakító modell, melyet akár Magyarország is követhet? Ahhoz, hogy a feltett kérdéseimre választ kapjak fontosnak tartottam először az információs társadalom és elektronikus közigazgatás fogalmainak vizsgálatát. Emellett az Európai Unió irányvonalainak vázolása és a magyar e-közigazgatás alakulásának feltérképezése is segítette célom elérését, az élenjáróság megértését. Így eljutunk a dolgozat központját adó élvonalbeli országok megoldásaihoz, azaz az Európai Unió és az ENSZ elemzéseit felhasználva betekintést kívánok adni az élenjáró Dánia, Málta, valamint Észtország elektronikus közigazgatásába. Mindennek köszönhetően a szakirodalomra és saját meglátásaimra támaszkodva megpróbálom megfogalmazni a feltett kérdésekre a válaszokat. Így kiderül, hogy miért éppen Dánia, Málta, illetve Észtország került vizsgálatom középpontjába és milyen lehetőségeket mutat mindez a magyar e-közigazgatás modernizálásának.

Leírás
Kulcsszavak
elektronikus közigazgatás, információs társadalom, közszolgáltatások, eID, eGovernment Benchmark
Forrás