Első lépéseim a gamifikáció világában

Dátum
Szerzők
Tasi, Emőke
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A szakdolgozatom témája a gamifikáció, a játékosítás alkalmazásának első lépései egy általános iskolában. A dolgozat első fejezete a játékosítás fogalmi és elméleti háttérét tartalmazza, építve a külföldi és hazai forrásokra, aktív internetes felületekre, oldalakra. A játékosítást napjainkban egyre szélesebb körben alkalmazzák motiváló hatása miatt. Ennek köszönhető a létjogosultsága, amiért megjelent az oktatás területén is. A dolgozat második fejezete a gamifikáció iskolai működését mutatja be. A téma szakirodalmi feldolgozása után a harmadik fejezet a saját pedagógiai előzményeimet, munkáimat tartalmazza, amelyek megalapozták az érdeklődésemet a téma iránt. A fejezet második felében az aktuális gamifikációs tapasztalataimat foglaltam össze. A szakdolgozat írása és a játékosítás témájában való elmélyülés közben egy gamifikációs értékelésen alapuló mobilalkalmazás tesztelésére is volt lehetőségem. A hazai fejlesztésű és jelenleg fejlesztés alatt álló MotivApp elnevezésű, az értékelést játékosító applikáció került kipróbálásra az iskolámban történelem órákon. A tesztben partnereim voltak a 6 és a 8. évfolyam egy-egy osztálya. Az applikáció kipróbálását egy érdeklődési, tantárgyi motivációs kérdőívvel kezdtem, majd a feldolgozott témaköröket mindkét osztályban tapasztalati kérdőívvel zártam. A megélt tapasztalatok és a kérdőívek tartalmi összesítésével és az ebből levont következtetésekkel, a továbblépés lehetőségeivel, gamifikációs jövőképemmel fejezem be a dolgozatomat.

Leírás
Kulcsszavak
gamifikáció, játékosítás, értékelés, MotivApp
Forrás