Kósa, Márk SzabolcsSebők, Péter2007-01-222007-01-2220042007-01-22http://hdl.handle.net/2437/773Szakdolgozatomban a Mesterséges intelligencia 1 tantárgyban megismert algoritmusokat al-kalmazom és mutatom be az ACM nemzetközi programozói versenyeinek néhány feladatán. A feladatokat az acm.uva.es/problemset (ACM International Collegiate Programming Contest, Problem Set Archive with Online Judge) lapról válogattam. Megoldásuk során törekedtem arra, hogy egy-egy problémát többféle módszerrel is vizsgáljak. Ezen belül adott esetben többféle reprezentációt, más-más keresési algoritmust próbáltam ki és teszteltem. Munkámban megtalálhatóak többek között az egyszemélyes játékok klasszikus nem informált és heurisztikus gráfkereső algoritmusai, problémaredukciós megközelítések, valamint egy kétszemélyes játék különböző hatékonyságú lépéskeresései. A programok C nyelven készültek. A legfontosabb, és a megoldás szempontjából legérdeke-sebb forráskód-részleteket is feltüntettem. A megoldások leírásában nem foglalkoztam a feladatok formai követelményeinek betűszerinti teljesítésével, hisz itt elsősorban az algoritmusok vizsgálata volt a cél.41125174 bytesapplication/pdfhumesterséges intelligenciaegyszemélyes játékokgráfkereső algoritmusokkétszemélyes játékokjátékstratégiákdinamikus programozásalfa-béta vágásminimaxnegamaxközoktatásneveléstörténetiskolák Magyarországonnépiskolákegyházi iskolákMesterséges intelligencia algoritmusok a nemzetközi programozói versenyek feladatainak megoldásában.Tanári szakdolgozat: A közoktatás kialakulásának folyamata MagyarországonDEENK Témalista::NeveléstudományDEENK Témalista::Informatika::Informatikai rendszerekip