Erdei, Norbert2021-08-142021-08-142015-09-30Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat, Évf. 1 szám 3 (2015) , 57-66https://hdl.handle.net/2437/321228Students with special educational needs (SEN) are participants of the Hungarian educational system. The goal of this study is to compare the body type indexes and motoric abilities of SEN students and mainstream students. Sample: n = 160 persons (80 SEN students and 80 mainstream students) from 1-8 grades of elementary school. Method: the survey of body type indexes and motoric abilities physical skills was based on the Hungarian NETFIT system (NETFIT is a Hungarian acronym of the National Unitary Student Fitness Test). Results: much more emphasis should be given to physical education lessons of SEN students because their physique indicators and motoric performances are significantly worse than mainstream pupils’.A sajátos nevelési igényű tanulók (SNI) a magyar oktatási rendszer résztvevői. E tanulmány célja az SNI tanulók és a többségi tanulók testalkati mutatóinak és motoros képességeinek összehasonlítása. Minta: n = 160 fő (80 SNI és 80 többségi tanuló) 1-8. évfolyamos általános iskolai tanuló. Módszer: a testalkati mutatók és a motoros képességek felmérése a magyar Nemzeti Egységes Tanulói Fittség Teszt (NETFIT) rendszeren alapult. Eredmény: sokkal nagyobb hangsúlyt kell fordítani az SNI tanulók testnevelés óráira, mert fizikumok mutatói és motoros teljesítményük szignifikánsan rosszabbak, mint a többségi tanulóké.application/pdfstudents with special educational needsNETFITcomparative studySNIsajátos nevelési igényű tanulókNETFITösszehasonlító vizsgálatSAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ (SNI) ÉS TÖBBSÉGI TANULÓK TESTALKATI MUTATÓINAK ÉS MOTOROS KÉPESSÉGEINEK ÖSSZEHASONLÍTÓ VIZSGÁLATA A NETFIT RENDSZERBENfolyóiratcikkOpen Access2015https://doi.org/10.18458/KB.2015.3.57Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat31Különleges Bánásmód2498-5368