Vona, MátéLengyel, Noémi2016-11-042016-11-042016http://hdl.handle.net/2437/231732Szakdolgozatom olyan oktatásgazadásgtani kérdéseket vizsgál, amely arra keresi a választ, hogy a közoktatásban miért vállal egyre több fenntartói szerepet az egyház. Dolgozatomban bemutatásra kerül hazánk központosítási reform előtti, valamint utáni oktatás finanszírozási rendszere. Bemutatja a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ szervezeti felépítését és a rendszer problémáit. Továbbá ismertetem a Magyar Református Egyház oktatási rendszerét. Mivel a szakdolgozatom egy szerencsi általános iskola esettanulmányára épül, amely három fenntartóváltáson esett át, így ennek segítségével ismertetem, hogyan változott az oktatásfinanszírozás a különböző fenntartások alatt.52hufenntartásegyházoktatásgazdaságtanAz egyházi és központi fenntartás közötti átváltás kérdései az alapfokú oktatásban a Szerencsi Rákóczi Zsigmond Általános Iskola példáján keresztülThe Questions of the Trade-off between Central and Religious Maintence of Elementary Education through the Case Study of the Zsigmond Rakóczi Elementary SchoolDEENK Témalista::Közgazdaságtudomány