Tóth, ZoltánJanecskó , Liliána Lenke2023-05-052023-05-052023-05-05https://hdl.handle.net/2437/351955Szakdolgozatomban a kritikai gondolkodás kémia tankönyvekben való megjelenését vizsgáltam a 9. évfolyamon használt OFI tankönyveken keresztül. Szakdolgozatom témaválasztását indokolta a kritikai gondolkodás fejlesztésének fontossága, melynek szerepe a 21. században kiemelkedő. Napjainkban rengeteg információt találhatunk és a kritikai gondolkodás használatával lehetőségünk nyílik szelektálni a releváns és megbízható forrásokat, amely az áltudományok terjedésének megállításához is hozzájárulhat. Bemutatásra került a kritikai gondolkodás oktatásban betöltött szerepe. A kritikai gondolkodás fejlesztésére leggyakrabban alkalmazott tanári módszerek a kémia tanításában. Ezen módszerek között megjelenik a vita, mint az érvelés fejlesztésére alkalmazott egyik leggyakoribb módszer,illetve a forráselemzés és problémafelvetés. Továbbá a közoktatásban alkalmazott OFI tankönyvekben megtalálható feladatokon és a tankönyvi egységeken keresztül szemléltetem a kritikai gondolkodás fejlesztésének lehetőségét.30hukritikus gonolkodás, kémia tanítása, tankönyvelemzés, közoktatás, OFI tankönyv, érvelésA kritikus gondolkodás fejlesztése a kémia tanításbanDEENK Témalista::Kémia