Nádasi, LeventeBerki, Roland2012-11-072012-11-0720122012-11-07http://hdl.handle.net/2437/147142A dolgozatom két fő részből áll. Az első részben áttekintem az elméleti hátteret. Mielőtt a vállalati arculatra rátérünk fontos megismerkedni az image fogalmával és annak típusaival, mivel sokan úgy gondolják, hogy az megegyezik az arculattal. Az image kiemelt szerepet játszik a témakörben, mivel annak megváltoztatására törekszik tudatosan a vállalat az arculati tervezésével. Azután a vállalati arculat részletes ismertetése következik, bemutatva azt, hogy milyen fontos szerepet játszik egy vállalat életében és, hogy egy jól felépített arculat segíthet kiemelkedni a többi cég közül. Ismertetésre kerülnek a tartalmi és formai összetevői is. Az esettanulmányom alapját a Red Bull szolgáltatta. A cég bemutatása után sor kerül annak arculati elemzésére. A pontosabb adatok érdekében kapcsolatba léptem egy alkalmazottjukkal, aminek köszönhetően mélyebb betekintést nyerhetünk a vállalkozásba. Fontosnak tartottam, hogy kutatást is végezzek, aminek az eszközéül a kérdőívet választottam. Kíváncsi voltam arra, hogy vajon a nagyközönség is ugyanúgy érzékeli az arculati elemeket és sugallt érzést, mint ahogyan azt a Red Bull gondolja. Arra kerestem a választ, hogy vajon miben rejlik a Red Bull arculatának sikere és hitelessége. Végül a dolgozatomat a munkám összegzésével zárom.58huvállalati arculatmarketingVállalati arculat, avagy a vörös bika arcaDEENK Témalista::Közgazdaságtudomány::Marketing