Hamad, MirjamVáradi, Lúcia2023-05-022023-05-022023-04-24https://hdl.handle.net/2437/351360Kutatásomban azt vizsgálom, hogy miért pont a UPC Kft.-t vásárolta fel a Vodafone Nyrt., ugyanis a piaci részesedéseket tekintve nem a UPC Kft. a legnagyobb résszel rendelkező vállalat a hazai piacon. Ennek kapcsán a távközlési és szolgáltató szektorban tevékenykedő és releváns piaci részesedéssel rendelkező cégeket hasonlítom össze a UPC kft.-vel az intellektuális tőke különböző módszereinek segítségével, amely méri a vállalkozások "láthatatlan" értékét, azaz azon értékeket, amelyek a számvitel kimutatásokban a jelenlegi szabályozások keretein belül nem kimutathatóak. A módszerek közül három mérési lehetőség alapján vizsgálom meg a cégeket ezek pedig a következőek: Kalkulált immateriális érték módszer (CIV), Gazdasági hozzáadott érték mutató (EVA) és a Hozzáadott érték alapú intellektuális tőke-koefficiens (VAIC). Számításaim átlal fel szeretném hívni a figyelmet az intellektuális tőke gyakorlatban történő alkalmazásának hasznosságáról, emellett szeretném a konkrét példa által felvetett hipotézist megválaszolni, és az abból leszűrt következtetéseket megállapítani.68huintellektuális tőke, VAIC, CIV, EVAAz intellektuális tőke mérési lehetőségeinek a gyakorlatban történő alkalmazása egy magyar cégfelvásárlási példán keresztül bemutatva - avagy miért pont a UPC Magyarország Kft.-t vásárolta fel a Vodafone Magyarország Nyrt.?The Practical Application of Intellectual Capital Measurement: Through the example of the acquisition of a Hungarian company – Why Did the UPC Hungary Llc. Acquire the Vodafone Hungary Inc.?DEENK Témalista::Közgazdaságtudomány