Borza, BeátaHüse, Blanka2025-06-112025-06-112025-04-06https://hdl.handle.net/2437/391368A szakdolgozat célja az alsó tagozatos tanulásban akadályozott tanulók és a többségi iskolában tanuló gyermekek téri tájékozódási fejlettségi szintjének megismerése, összehasonlítása. A szakdolgozat többek között azt vizsgálja, hogy a tipikus fejlődésmenetű és tanulásban akadályozott tanulók téri tájékozódása az életkoruk előrehaladtával milyen mértékben és milyen ütemben fejlődik, illetve, hogy az enyhe értelmi fogyatékos tanulók téri tájékozódása milyen mértékben marad el a tipikusan fejlődő tanulókétól az egyes életkori szakaszokban. A szakdolgozatban szereplő teszt alapjául szolgálhatna az egyéni sajátosságok és különbségek, erősségek és fejletlen területek feltérképezésére, emellett támpontot adhatna a fejlesztési célok kitűzéséhez és az eredményes fejlesztési munkához.66hutéri tájékozódástanulásban akadályzott tanulóösszehasonlítástöbbségi iskolában tanuló gyermekalsó tagozatA téri tájékozódási képesség fejlettségének összehasonlító vizsgálata az alsó tagozatos tipikusan fejlődő és a tanulásban akadályozott tanulók körébenNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.