Kis, GáborÁrvai, Kitti2024-06-172024-06-172024-04-11https://hdl.handle.net/2437/373055A szakdolgozatban a nonverbális kommunikációt vizsgáltam. Megvizsgáltam, hogy milyen hatással vannak a megjelenített érzelmek, gesztusok, arckifejezések és vizuális elemek a gyermekekre. A szakdolgozat témaválasztását az indokolja, hogy a mesék a gyermekek életében fontos szerepet töltenek be, így mindig aktuális téma. A vizsgálat során elemzésre kerülnek az „Ekman-féle” alapérzelmek (öröm, bánat, düh, meglepődés, félelem és undor) ábrázolásának megjelenése Pásztohy Panka Pitypang és Lili című gyermekkönyv sorozatban. A szakdolgozat tapasztalatokat feldolgozó módszere saját vizsgálaton alapult, melyben dokumentumelemzés valósult meg. A vizsgálatban elemzésre került a mimika, és az ehhez kapcsolódó testbeszéd kifejezések, melyek összességében megmutatják az érzelemkifejezéseket a könyvben szereplő karakterek személyén. A gyerekkönyvekben megjelenő nonverbális kommunikáció elemzése során kiemelt figyelmet fordítok az érzelmek kifejezésének és megértésének fontosságára. A kutatás során kitérek a gyerekkönyvek szövegére és vizuális elemzésére, hogy milyen mértékben jelennek meg az érzelmek az illusztrációkban és a szövegben együtt, illetve külön is összevetve.55hunonverbális kommunikációgyermekkönyvilluszrációNonverbális kommunikáció Pásztohy Panka Pitypang és Lili gyermekkönyv sorozatábanNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.