Hlavacska, AndrásSzabó, Kinga Ildikó2025-06-302025-06-302025https://hdl.handle.net/2437/395023A japán férfi idolok szinte ismeretlenek a magyar piacon. Ez az ismeretlenség azonban nem annak a következménye, hogy a magyar média mennyire követi, vagy nem követi a japán kultúrát: a japán férfi idolok ugyanis sokáig kizárólag a szigetország lakói számára voltak elérhetőek, így megismerhetőek is. Az elmúlt években azonban megfigyelhető a szektor törekvése a globalizáció felé, egy 2023-as botrányt követően pedig a legnagyobb japán férfi idolokat foglalkoztató ügynökség, a Starto Entertainment látványos lépéseket tett a nyugati színtérre való belépés érdekében. Kutatásom ezen folyamat főbb lépéseit, előzményeit és megnyilvánulását célozza. Dolgozatomban a japán idolok és a Starto Entertainment munkáját, fontossággát és globalizációs törekvéseit járom körbe. Elemzési szempontjaim az idolok alapvető definiálása és elhelyezése a nyugati sztárkultúrában, a férfi idolok sajátosságainak bemutatása, a japán idolok összevetése a keleti pop-kulturális irányzatok más képviselőivel, végül pedig az aktuális globalizálódó törekvések ismertetése. A kutatás eredményeként megállapítható, hogy a japán férfi idolok jó esélyekkel indulnak az internacionális siker felé, mivel a produktumaik alapvetően elfogadott kulturális elemekből állnak össze, mint az animék furcsaságai, a klasszikus sztárok jellemzői, vagy a K-popból ismert idolformátum. Az utolsó fejezetben megjelenő közösségi médiában zajló fejlődés és általános médiaipari változások pedig különösen izgalmassá teszik ezen szubkultúra megfigyelését és megértését.37hujapán férfi idolidolkultúraj-popA világhódítás fénylő startvonalaA japán férfi idolkultúra globalizációs törekvései a digitalizáció korábanKultúratudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.