2008-12-052008-12-059630579200http://hdl.handle.net/2437/43728Az intelligencia jellegzetes emberi képesség. Az IQ-mérés a kezdetektől fogva összekapcsolódik az iskolával, a polgári állam e nagy jelentőségű szocializációs intézményével. Soha nem volt kérdés tehát, hogy az IQ és az oktatás összefügg, a kérdés csak az, hogy hogyan. Lehetséges-e, hogy az iskola - és az iskolai eredményeket jutalmazó társadalom - pusztán megállapítja, rögzíti és számszerűsíti az egyéni képességek közötti különbségeket? Van-e lehetőség az egyéni képességek intézményes kompenzációjára? A kötet tárgya a fenti kérdések alapos és sokoldalú vizsgálata. A szerzők felvázolják az intelligenciamérés történetét és a vita legújabb feljeményeit is.9630579200http://webpac.lib.unideb.hu:8082/WebPac/CorvinaWeb?action=cclfind&resultview=long&ccltext=idno+bibKLT00311386bibKLT00311386