Mező, KatalinLőrincné Mészáros, Márta2025-06-032025-06-032025-04-03https://hdl.handle.net/2437/390757A vizsgálat célja az óvoda-iskola átmenettel kapcsolatos tényezők és azok hatásainak feltárása, különös figyelmet fordítva a gyermekek fejlődésére, a pedagógusok elvárásaira, valamint a szülők és szakemberek véleményére. Annak megértése, hogy az óvoda és iskola közötti legnagyobb szakadékokat miként élik meg a pedagógusok, szülők és a gyermekek. A játékosság megszűnése például hogyan befolyásolja a gyerekek iskolaérettséget és a tanulási motivációt. Valamint annak vizsgálata, hogy az óvodapedagógusok és tanítók milyen elvárásokat támasztanak a gyermekek iskolaérettsége, tudásszintje, szociális készségei és egyéb képességeik tekintetében. Az elvárások közötti esetleges különbségek és azok hatása a gyermekek számára is fontos információt adhatnak. Végül a kutatás célja annak feltárása, hogy miként hatnak az óvoda-iskola közötti különbségek a gyermekek fejlődésére, és hogy milyen lépések tehetők a zökkenőmentes átmenet biztosítása érdekében.49huóvoda-iskola átmenetpedagógusfejlődésiskolaérettségEgyéni fejlesztés szükségessége, lehetőségei a zökkenőmentes óvoda-iskola átmenet érdekébenNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.