Ráthonyi, Gergely GáborBodnárová, Noémi2024-06-242024-06-242024-04-23https://hdl.handle.net/2437/374774Szakdolgozatom célja az volt, hogy megvizsgáljam az Y és Z generáció utazási preferenciáit és azt, hogy a közösségi média, valamint az influenszerek mennyire befolyásolják őket utazási döntéseikben. Dolgozatomban részletesen bemutattam a turizmust és trendjeit, ismertettem a generációk jellemzőit, valamint a közösségi média világát. Ezt követően egy kérdőív segítségével választ kaptam az előzőleg feltett hipotéziseimre, majd azok alapján javaslatokat fogalmaztam meg a turisztikai szolgáltatók számára. A kutatásomból kiderült, hogy a vizsgált generációk körében az online média már nagyobb befolyással bír, mint a hagyományos.73huközösségi médiautazásutazási döntéshozatalY és Z generációinfluenszerA közösségi média turizmussal kapcsolatos döntéshozatalra gyakorolt hatásának vizsgálata különböző (Y és Z) generációk esetébenExamining the impact of social media on tourism-related decision-making in different generations (Gen Y and Z)KözgazdaságtudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.