Csécsy, GyörgySzász, Gabriella2011-03-182011-03-1820112011-03-18http://hdl.handle.net/2437/103196Felgyorsult világunkban a globális hálón való megjelenés az egyik leghatékonyabb és véleményem szerint legolcsóbb marketingeszköz. A saját internetes cím és az alatta megjelenő tartalom bizonyítottan a gazdasági szereplők eredményességét befolyásoló tényező, mivel a domain nevek segítségével az offline világban megszerzett előnyöket könnyen átültethetjük és kiterjeszthetjük az elektronikus kereskedelem területére. Napjainkban nem irreleváns elvárás, hogy egy komoly üzleti tartalommal bíró cég, vagy vállalkozás rendelkezzen saját honlappal, amely a felhasználók számára a legfontosabb információkat tartalmazza. Éppen ezért, a weben rejlő reklámlehetőségekkel élni kívánva, vagy a közvetlen értékesítést megcélozva, egyre többen szeretnék kihasználni az internet adta előnyöket. A domain nevek hasonló megkülönböztető képességgel rendelkeznek, mint a védjegyek, így tetemes kereskedelmi értéket képviselnek. Meg sem gondolnánk, hogy az internetes azonosítók a gyakorlatban milyen sok konfliktust generálnak. A legtöbb sérelem a védjegytulajdonosokat éri, s véleményem szerint a védjegyek szemléltetik a legdominánsabban a domain nevek szabályozásának és felhasználásának kérdéseit. Ezért dolgozatomban e kör problematikájára koncentrálok.46hudomainvédjegyA domain nevek szabályozásának és felhasználásának problémáiDEENK Témalista::Jogtudomány::Polgári jog