Danyi-Boll, AnikóMolnár, Nikolett2022-11-162022-11-162022-11-16https://hdl.handle.net/2437/340819Témaválasztásom során próbáltam arra törekedni, hogy a mindennapi életben jelentős témát dolgozzak fel. Ezt szem előtt tartva esett választásom az online vásárlásra és a fogyasztói magatartás vizsgálatára. Úgy vélem, az online vásárlás relevanciája a 21. században megnőtt, és a COVID-19 világ-járvány kezdete óta pedig egyre csak növekszik. A mai világban az internet elterjedése óriási léptekben történik, ennek köszönhetően ezzel együtt változik például a népesség vásárlási szokása is. Rengeteg online vásárlás bonyolódik le nap, mint nap – akár kényelmi szempontból, akár időhiány miatt. Legyen szó akár egy bolti készlethiányos termék online megvásárlásáról, külföldi oldalakról való rendelésről vagy akárcsak egy multinacionális cégről, aki az online boltok segítségével tölti fel raktárkészletét. Az online shoppingnak azonban számtalan negatív és veszélyes oldala van a pozitív részei mellett, ezért igencsak érdekes területnek mondható. Dolgozatomban összefoglalom a vásárlás evolúcióját, szót ejtek a fizetési lehetőségekről, kitérek az e-shopping marketingeszközeire, illetve egy kérdőíves kutatás segítségével felmérem a hazai lakosság (egyetemista és 40-50 éves korosztály) internetes vásárlásának preferenciáit.45huonline vásárláse-shoppinge-kereskedelemfogyasztói magatartásA hazai fogyasztói magatartás vizsgálata az online környezetbenDEENK Témalista::InformatikaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.