Pálfi, SándorVarga, Fanni2024-06-172024-06-172024-04-09https://hdl.handle.net/2437/373191A szakdolgozati témám kiválasztásakor próbáltam figyelembe venni azt, hogy egy olyan témát válasszak, ami az óvodás gyermek legfőbb tevékenysége és személyiségének kibontakozását segíti elő és formálja, ami ebben a vonatkozásban a játék. A játék jellemzőit vizsgálva a játék az, ahol a gyermek kötetlenül és szabadon játszhat, és ahol bármi megtörténhet. Az óvodapedagógusnak kiemelt szerepe van a játék folyamatában. Olyan feltételeket kell, hogy kialakítson és megtermetsen, amelyben a gyermek megtalálja önmagát és élményeket szerez. Az óvodai szabad játék napjainkban nagyon fontos része maradt az óvodai nevelésnek. A szabad játékot a gyermek választja meg teljesen. Aziránt, hogy kivel akar játszani, milyen jellegű játékot és az mennyi időt vesz igénybe és pontosan, hogyan is menjen végbe a játék. Hangsúlyos, hogy a gyermek saját magát formálja a játék által. Így az óvodapedagógus résztvevője lesz a változási műveletnek, nem pedig kiváltója. A szabad játék fontosságát szeretném előtérbe helyezni, ugyanis a mai rohanó világban sajnos a szabad játék elhalványulni látszik a gyerekek életéből.63huszabad játékóvodapedagógus személyiségjegyeóvodapedagógus szerepeAz óvodapedagógus attitűd jelentősége szülői szemmel az óvodáskorú gyermek szabad játékábanNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.