Bujdosóné Papp, AndreaFarkas, Xénia2018-04-192018-04-192018-04-19http://hdl.handle.net/2437/249808A hátrányos helyzet és az abból fakadó nyelvi hátrány vitathatatlan és soha véget nem érő téma, amellyel számos szakirodalom foglalkozik, és amelynek leküzdésére számtalan sokrétű megoldást kínálnak, ám nem csak a megoldások megfogalmazására, hanem azok megvalósítására is törekednünk kell.Óvodapedagógus szakos hallgatóként számtalanszor találkoztam az egyetemen a hátrányos helyzet fogalmával, amely korábban sem volt ismeretlen számomra, mivel egy Szakoly nevű településen élek Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében, ahol magas a hátrányos, illetve a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek aránya. Szakdolgozatom témáját lakossági hátterem ihlette, valamint az, hogy várhatóan növekedni fog ezeknek a gyermekek az aránya az óvodában, mivel 2015. szeptember 1-től kötelező a 3 éves gyermekeknek legalább napi 4 órát óvodába járni.52huhátrányos helyzetnyelvi hátrányanyanyelvi nevelésóvodai nevelésNyelvi hátrány az óvodábanA gyermeki kommunikáció fejlesztésének lehetőségeiDEENK Témalista::Neveléstudomány