Tornai, RóbertSzemán, Dávid2024-06-232024-06-232024-05-02https://hdl.handle.net/2437/374640A dolgozatom során a WebGPU nyújtotta GPU programozási lehetőségeket vizsgálom. Olyan audio-val kapcsolatos eljárások implementálását mutatom be, amelyek megtalálhatóak a legtöbb hang- és videószerkesztő szoftverben. Ennek kapcsán a konvolúciós visszhang effekt működését is bemutatom, amely kiváló feladatnak bizonyul grafikus egységen való párhuzamosítás szempontjából. A Fourier-transzformáció menetét is vázolom. E transzformáció átalakítást biztosít számunkra egy jel idő- és frekvenciatartománybeli reprezentációja között. Kitérek ezek kapcsán a különböző megvalósítások előnyére és hátrányaira egyaránt. A compute shader-ek és a GPU csővezetékek működését is ismertetem egy Rust példán keresztül, amely a wgpu könyvtárat veszi segítségül.35huaudioGPUpárhuzamos programozásAudio feldolgozás GPU segítségévelInformatikaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.