Mező, KatalinNémeth, Anasztázia2021-10-192021-10-192021-10-19http://hdl.handle.net/2437/323027A szakdolgozat a figyelemmel, a figyelemkoncentrációval, annak fontosságával, zavarával és zavarának következményeivel, fejlesztési lehetőségeivel foglalkozik.Egyre gyakrabban találkozunk pedagógusként, tanítóként azzal a problémával, hogy a gyerekek nem tudnak koncentrálni, figyelmük szétszórt elkalandozó és ezért nem tudnak az iskolában képességeikhez képest jól teljesíteni. A szakdolgozat célja, hogy kiderüljön egy intenzív fejlesztéssel fejleszthető-e a figyelemterjedelme és minősége? A szakdolgozat két fő részből épül fel. Az első elméleti részben a következő témák jelennek meg: a figyelem fogalma, annak jellemzői. Bemutatjuk a figyelemkoncentrációt befolyásoló tényezőket, a spontán és akaratlagos figyelem közötti különbséget. A második rész egy bemeneti és kimeneti mérésen alapuló, fejlesztés bemutatásáról szól. A vizsgálat célja annak megismerése volt, hogy az iskolát kezdő tanulók figyelemkoncentrációja, terjedelme és minősége a mindennapos fejlesztéssel alakítható, fejleszthető-e?46hufigyelemfigyelemzavarfejlesztés osztályszintenFigyelemkoncentráció zavarai, fejlesztése osztályszintenDEENK Témalista::Neveléstudomány