Túri-Galán, AnitaHarmati, Maja Virág2024-06-172024-06-172024-04-09https://hdl.handle.net/2437/372993A dolgozat a tanulásban akadályozott 14-18 éves diákok internethasználati szokásait vizsgálja az őket tanító pedagógusok és gyógypedagógusok oldaláról tekintve, illetve azt, hogy az internetes zaklatás hogyan és milyen mértékben jelenik meg a tanulók életében. Az elméleti részben kitérek a tanulásban akadályozott gyerekek internethasználatára és ismertetem milyen előnyökkel ás hátrányokkal járhat felhasználónak lenni. A hátrányok közül részletesebben kitérek az internetes zaklatásra, mit is jelent a zaklató és az áldozat fogalma, illetve a fogyatékkal élő fiatalok életét hogyan érinti és befolyásolja a bántalmazás. Az elméleti rész tisztázása után bemutatásra kerül a vizsgálat és annak eredményei. A minél komplexebb rálátás érdekében a félig strukturált interjú módszerét választottam. Nyolc alany vett részt a kutatásomban és négy dimenzió mentén haladtam végig, feldolgozva az internet, a zaklatás, az internetes zaklatás és a stigmatizáció kérdéskörét.47huinternethasználattanulásban akadályozott tanulófogyatékkal élő fiatalokinternetes zaklatásstigmatizációAz internethasználat és az internetes zaklatás a tanulásban akadályozott gyermekek életébenNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.